• Aktualności
  • Przystąp do SEP
  • Szkolenia i kursy
  • Egzaminy
  • Kontakt
Start

Organizacja

  • Władze Oddziału
  • Komisje i sekcje
  • Koła i zarządy kół SEP
  • Członkowie wspierający
  • Członkowie Honorowi
  • Zasłużeni Seniorzy SEP
  • Historia Oddziału
  • Galerie zdjęć
  • Odeszli od nas
  • Jubileusz 80-lecia

Rzeczoznawstwo

  • Ośrodek rzeczoznawstwa
  • Zostań rzeczoznawcą SEP

Szkolenia

  • Szkolenia i kursy
  • Druki do pobrania

Egzaminy

  • Podstawy prawne
  • Komisje kwalifikacyjne
  • Opłata za egzamin
  • Druki wniosków
  • Terminy egzaminów
  • Ważność świadectw kwalifikacyjnych bezterminowych
  • Literatura

Wiedza

  • Artykuły i opracowania
  • Działalność wydawnicza
  • Linki
  • Świadkowie historii

XIII Sympozjum Naukowe Elektryków i Informatyków

Utworzono: 12 kwiecień 2023

Serdecznie zapraszamy na XIII Sympozjum Naukowe Elektryków i Informatyków, SNEiI 2023, które odbędzie się w dniu 13-14 kwietnia 2023 roku w formie stacjonarnej na Wydziale Elektrotechniki i Informatyki Politechniki Lubelskiej w Lublinie.

Organizatorami i prelegentami Sympozjum są studenci i członkowie kół naukowych z Politechniki Lubelskiej oraz uczelni współpracujących z wydziałowymi kołami naukowymi.
 
Patronat nad wydarzeniem objął Lubelski Odział SEP.
 
Uczestnictwo w wydarzeniu jest bezpłatne.
 
Więcej informacji na stronie konferencji:
www.sneii.pollub.pl.

  

Żegnamy Prezesa Tadeusza Fijałkę

Utworzono: 21 maj 2023

Z wielkim żalem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Tadeusza Fijałki, inżyniera elektryka, wieloletniego Dyrektora Naczelnego i Prezesa Zarządu Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Lublinie, a także Przyjaciela Stowarzyszenia Elektryków Polskich. Jesteśmy głęboko zasmuceni Jego odejściem.

Prezes i Zarząd Oddziału Lubelskiego Stowarzyszenia Elektryków Polskich

OPŁATA ZA EGZAMIN KWALIFIKACYJNY W 2023 ROKU

Utworzono: 26 grudzień 2022

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że w Dzienniku Ustaw z dnia 15 września 2022 r poz. 1952 zostało opublikowane Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 września 2022 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2023 r.

§ 1. Od dnia 1 stycznia 2023 r. ustala się minimalne wynagrodzenie za pracę w wysokości 3490 zł.
§ 2. Od dnia 1 stycznia 2023 r. ustala się minimalną stawkę godzinową w wysokości 22,80 zł.
§ 3. Od dnia 1 lipca 2023 r. ustala się minimalne wynagrodzenie za pracę w wysokości 3600 zł.
§ 4. Od dnia 1 lipca 2023 r. ustala się minimalną stawkę godzinową w wysokości 23,50 zł.
§ 5. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 r.

W nawiązaniu do powyższego opłata za egzamin kwalifikacyjny od 1 stycznia 2023 roku wynosi 349 zł, a od 1 lipca 2023 roku 360 zł, zgodnie z § 14 Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 1 lipca 2022  r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń , instalacji i sieci.

WAZNOŚĆ ŚWIADECTW KWALIFIKACYJNYCH

Utworzono: 29 styczeń 2021

Szanowne Koleżanki, Szanowni Koledzy


Uprzejmie informuję, że w dniu 25 stycznia br. Prezydent RP podpisał Ustawę z dnia 21 stycznia 2021 r. o zmianie ustawy
o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021, poz. 159), która została opublikowana w Dzienniku Ustaw. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami znalazł się w niej zapis dotyczący ważności świadectw kwalifikacyjnych oraz zapis umożliwiający przeprowadzanie egzaminów w formie zdalnej.

W art. 31x ust. 2–3 otrzymały brzmienie:
„2. Termin ważności świadectw potwierdzających posiadanie kwalifikacji w zakresie eksploatacji sieci oraz urządzeń i instalacji, o których mowa w art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne, które tracą ważność od dnia 1 marca 2020 r., wydłuża się do 180 dni od dnia następującego po dniu odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, albo stanu nadzwyczajnego.
3. Sprawdzenie kwalifikacji w zakresie eksploatacji sieci oraz urządzeń i instalacji w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, albo stanu nadzwyczajnego może być przeprowadzane zdalnie pod warunkiem zachowania możliwości identyfikacji osoby, której kwalifikacje się sprawdza, i zabezpieczenia przebiegu egzaminu przed ingerencją osób trzecich.”


Z koleżeńskim pozdrowieniem
Prezes SEP
Piotr Szymczak

POMOC DLA SENIORÓW

Utworzono: 19 listopad 2020

Studenci SEP dla Seniora
NA CZYM POLEGA AKCJA?
Akcja polega na zakupie codziennych produktów i leków oraz dostarczeniu ich do miejsca zamieszkania Seniora.
KTO I KOMU POMAGA?
Grupa studentów z SEP Oddziału Gdańsk z Koła nr 116 (SK SEP PG), postanowiła zainicjować akcję dla Seniorów z Oddziału Gdańsk, która jest odpowiedzią na aktualną sytuacją epidemiologiczną. Studenci zaprezentowali swój pomysł na zebraniu Studenckiej Rady Koordynacyjnej SEP, gdzie pomysł wywołał spory entuzjazm wśród studentów z innych kół.
W związku z tym akcja zostaje rozszerzona też o inne oddziały SEP. 
Dobrze wiemy, że Seniorzy są szczególnie narażeni na zakażenie koronawirusem. W związku z tym, ze względu na własne bezpieczeństwo, chcą ograniczyć wychodzenie z własnego mieszkania lub domu – jednak nie zawsze jest to możliwe.
Akcję nazwaliśmy "Studenci SEP dla Seniora", ponieważ to do osób starszych głównie kierujemy tę akcję, ale nie trzeba być Seniorem aby skorzystać z naszej pomocy – przecież każdy może np. zostać skierowany na kwarantannę i potrzebować pomocy.
JAK SIĘ ZGŁOSIĆ?
1. Senior kontaktuje się z koordynatorem oddziałowym i zgłasza, że potrzebuje pomocy.
2. Koordynator weryfikuje, czy udzielenie pomocy przez jednego ze studentów z jego oddziału będzie możliwe.
3. Koordynator przekazuje Seniorowi dane kontaktowe Studenta, który będzie robił zakupy.
4. Senior kontaktuje się ze Studentem telefonicznie, a następnie wysyła np. SMS-em lub e-mailem:
- listę zakupów (w celu uniknięcia nieporozumień prosimy o szczegółowy opis artykułów spożywczych np. chleb pszenny/żytni/krojony, mleko 2%/3,2%/bez laktozy, itp.);
- KOD RECEPTY i PESEL do wykupienia recepty (a najlepiej całą treść recepty – może być przepisana lub zdjęcie).
5. Student robi zakupy i dostarcza je do mieszkania/domu Seniora.
6. Forma rozliczenia do ustalenia pomiędzy Studentem a Seniorem. Może być rozliczenie gotówką (prosimy przygotować odliczoną kwotę), jednak preferowana forma to przelew na wskazane przez Studenta konto.
DANE KONTAKTOWE KOORDYNATORÓW ODDZIAŁOWYCH
Jeżeli, zdecydują się Państwo na skorzystanie z naszej pomocy prosimy o kontakt:
O. Lubelski
Michał Lech
Tel. 728 459 154
Prosimy dzwonić w godzinach 18.00-20.00. W pozostałych godzinach proszę wysłać SMS (o treści: Imię i nazwisko, proszę o kontakt w sprawie akcji Studenci SEP dla Seniora). Koordynator oddzwoni do Państwa w wolnej chwili.
UWAGA! - Ze względów organizacyjnych (robimy to bezinteresownie, w naszym wolnym czasie), prosimy w miarę możliwości o zgłaszanie potrzeb z minimum 2-dniowym wyprzedzeniem.
- Naszym głównym środkiem komunikacji jest transport publiczny, dlatego nie możemy obiecać, że we wszystkie lokalizacje będziemy w stanie dotrzeć.
- Docelowo, zakupy dla każdego Seniora, planujemy robić raz w tygodniu.

Strona 2 z 2

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 1
  • 2
  • Następny artykuł
  • koniec